شرکت هیما صنعت آریا

طراحی و ساخت دستگاه‌های آزمایشگاهی و کنترل کیفیت

آزمون های سیم و کابلتنسایل و انواع آن

دستگاه تست کشش یونیورسال تک ستونه رومیزی

تنسایل تک ستون

دستگاه تست کشش و فشار یونیورسال تک ستونه رو میزی (Universal Tensile)

دستگاه تنسایل تک ستونه  نیروی مورد نیاز برای شکستن نمونه یا کشیده شدن آن تا نقطه شکست را اندازه‌گیری می‌کند. آزمون کشش يکی از آزمون‌های شناسايی خواص مکانیکی است و طیف وسیعی از مواد مانند فلزات مختلف، غیر فلزات و مواد کامپوزیت را اندازه‌گیری کرده و از نتایج حاصله برای کنترل کیفیت و پیش بینی واکنش مواد استفاده می‌شود. ماشین¬های تست کشش در انواع مختلفی ساخته و عرضه می¬شوند، بعضی از آن¬ها فقط برای انجام تست کشش طراحی شده‌ و بعضی دیگر از نوع یونیورسال هستند که علاوه بر تست کشش، تست فشار تک محوری و خمش سه نقطه‌ای را نیز انجام می‌دهند.


مهمترین عامل مورد نظر مهندسان در انتخاب مواد، کسب اطمینان از تطبیق ویژگی‌هاي ماده با شرایط پیشبینی شده براي کار است. نخست نیازمندي‌هاي هر قطعه تخمین زده یا تعیین می‌شوند. این نیازمندي‌ها شامل خواص مکانیکی و فیزیکی است که خواص مکانیکی بیانگر چگونگی واکنش ماده در مقابل نیروهاي وارد شده بر آن هستند. خواص مکانیکی به ساختار مولکولی و پیوندهای مواد بستگی دارد. برخی از خواص مکانیکی عبارتند از: استحکام، الاسیستیه، پلاسیسیته، سختی، چقرمگی، خستگی و غیره که این خواص معیار استحکام و مقاومت مواد تحت بار به شمار می‌روند به همین دلیل خواص مکانیکی در طراحی از اهمیت بسزایی برخوردارند.
بدون دانش کافی از فرآيند و خواص مواد، پیشگیری از عیوب و بهینه‌سازی فرآيندها بسیار دشوار خواهد بود. براي تعیین خواص مکانیکی و رفتار مواد در برابر نیروهاي مختلف، نیاز به انجام آزمایش‌هاي مکانیکی مختلفی می‌باشد. اغلب این آزمایش‌ها بصورت استاندارد در آمده‌اند. آزمون کشش يکی از آزمون‌های شناسايی خواص مکانیکی و یک آزمایش مخرب است که نتایج حاصل از آن برای کنترل کیفیت ماده و پیش بینی اینکه ماده تحت انواع نیرو چه واکنشی نشان می‌دهد به کار می رود. تست کشش نیروی مورد نیاز برای شکستن و میزان کشش نمونه یا کشیده شدن آن تا نقطه شکست را اندازه گیری می‌کند.

کاربرد دستکاه تست کشش یونیورسال:
دستگاه تست کشش یونیورسال قادر است خواص مکانیکی طیف وسیعی از مواد مانند فلزات مختلف، غیر فلزات و مواد کامپوزیت را آزمایش و تجزیه و تحلیل کند. دستگاه تست کشش یونیورسال به طور گسترده در صنایع نساجی، پتروشیمی، ساخت ماشین آلات، لاستیک پلاستیک، مصالح ساختمانی سرامیکی، سیم و کابل، محصولات سلولزی، کارتن و بسته‌بندی، کفش، چرم و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین دستگاه تست کشش اغلب در موسسات تح زرسی کیفیت، تحقیقات مکانیک و سایر بخشها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *