شرکت هیما صنعت آریا

طراحی و ساخت دستگاه‌های آزمایشگاهی و کنترل کیفیت

آزمون های خودرویی

دستگاه اندازه‌گیری ضریب انعکاس آینه خودروMirror Reflection Cefficient

طبق استاندارد مرجع  UNECE R 46 – ISIRI5855

دارای آینه مرجع همراه با گواهی تایید

هدف طراحی و ساخت دستگاهی با قابلیت اندازه گیری ضریب انعکاس به صورت اتوماتیک برای انواع آینه یا هر جسم با سطح صیقلی و براق است. از مزایای این دستگاه قابلیت استفاده برای انواع آینه با اندازهای مختلف همچنین ارزان بودن قیمت تمام شده دستگاه نسبت به کره نور سنجی است، همچنین این دستگاه به طور خودکار تنظیم شده در حالی که کره‌های نور سنجی با دست تنظیم می‌شوند. هدف از این سیستم کاهش  دخالت دست و عملکرد هوشمندانه است.

اجزای دستگاه اندازه‌گیری ضریب انعکاس آینه خودرو:

دستگاه شامل منبع نور، صفحه قرارگیری نمونه، واحد گیرنده و فوتو دتکتور، سیستم کنترل و اندازه گیری می‌باشد. صفحه قرارگیری نمونه از صفحه ای از جنس پلی امید مشکی رنگ ساخته شده که نمونه را در برابر پورت ورودی قرار میدهد، کل مجموعه روی سیستم حرکتی سوار است که با وزن نمونه و فشار دست پایین میرود تا به موقعیت مناسب اندازه گیری و همسطح با صفحه پلکسی بالایی قرار بگیرد. واحد اندازه‌گیری از کره نورسنجی با قطر 150 میلی‌متر (6 اینچ) که سطح داخلی آن با ماده ای مخصوص پوشش داده شده است که بالاترین میزان انعکاس نور را دارا بوده و منبع نورLED که با توجه با استاندارد 15855 ISIRI  دارای دمای رنگ 6/2855 K میباشد.

عملکرد دستگاه اندازهگیری ضریب انعکاس آینه:

پورت قرار دادن نمونه روی دستگاه طوری طراحی شده که به محض قرار دادن نمونه روی دستگاه منبع نور روشن شده و نور از پورت زیر دستگاه وارد کره می‌شود. نور بعد از برخورد به آینه و بازتاب آن توسط آینه به دیواره‌های پوشش داده شده برخورد می‌کند و از طریق پورت آشکارساز یک سانتی‌متری واقع در کنار کره نور بازتابش شده اندازه‌گیری می‌شود.

جهت متمرکز کردن پرتو بازتاب از کره نور سنجی استفاده می‌شود به نحوی که پورت ورودی نمونه بالای کره و پورت ورودی پرتو نور با زاویه 25 درجه زیر کره نصب و با روشن شدن منبع نور و تابیدن روی سطح نمونه، پرتو بازتابیده شده از سطح نمونه در داخل کره متمرکز می‌شود و قبل از خروج از دستگاه از طریق یک پورت جداگانه واقع در کنار کره روشنایی سنج که فتودتکتور روی آن متصل شده، اندازه‌گیری می‌شود.

مشخصات دستگاه اندازهگیری ضریب انعکاس آینه:

  • طراحی دستگاه بصورتی است که می‌توان همزمان چند نمونه با قطرهای مختلف اندازه گیری کرد
  •  دیتکتور برای اندازه گیری نور عبوری از نمونه و نور سنج دیجیتال
  • کنترلر hmi,plc با نمایش مستقیم میزان کدری بر حسب درصد
  • دارای محل نگهداری ویژه نمونه برای جلوگیری از ورود نور اضافی و گرد و غبار در نتیجه بالا رفتن دقت دستگاه
  • رنگ روکش پودری
  • دیافراگم و لنز مخصوص برای متمرکز کردن نور
  • محدوده اندازه گیریکدری0 تا 9/99%

استانداردهای دستگاه ضریب انعکاس آینه: UNECE R 46 -ISIRI5855

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *